הקשר הפלשתיני:

לאחר עלייתו של היטלר לשלטון ב-1933, התארח המופתי הירושלמי חאג' אמין אל חוסייני, מייסד וראש "התנועה הלאומית הפלסטינית"  אצל הקונסול הגרמני החדש בירושלים ל"ביקור נימוסין".

היטלר וחוסייני

ב-1933, הנאצים היו טירונים בפרקטיקות לפתרון "בעיית היהודים", לעומת המופתי שכבר הספיק לצבור ותק בתחום. הוא ארגן את הפרעות ב-1920, שגבו חיי חמישה יהודים, ושידרג את היכולות הללו בפרעות תרפ"ט 1929 שבהן נרצחו באכזריות 133 יהודים.

עדות סגנו של הימלר – דיטר ויסליצני

בין 1941-1944 גר חוסייני בברלין, צמוד להיטלר ואייכמן. קצין הס.ס. דיטר ויסליצני העיד במשפטי נירנברג וכך אמר: "המופתי מילא את התפקיד המכריע בהחלטות הממשלה הגרמנית להשמיד את יהודי אירופה. בכל פגישותיו עם היטלר והימלר הוא חזר והציע את השמדת היהודים"…

הנאצים לא התכוונו להשמיד את היהודים מלכתחילה, אלא רצו להיפטר מהם ע"י גירוש. חוסייני הסית אותם ללא הרף לכיוון ההשמדה…

ויסליצני אף העיד עדות שמיעה על מעורבותו הישירה של המופתי בפתרון הסופי: "המופתי היה אחד מיוזמיה של ההשמדה השיטתית של יהודי אירופה והיה שותף ויועץ של אייכמן והיטלר לביצוע תוכנית זאת. הוא היה אחד מידידיו הטובים ביותר של אייכמן והרגיש בנוח להאיץ בו את פעולת השמדת היהודים. "במו אוזניי שמעתי אותו מספר שביקר בעילום שם בתאי הגזים של אוושויץ בחברת אייכמן". (קרדיט ליהודה פישר).

מופתי והימלר

הסיכום עם אייכמן היה שכאשר תיכבש ארץ ישראל ע"י הגרמנים, ייבנה בעמק דותן מחנה השמדה עבור יהודי הארץ וארצות האסלאם, זאת תמורת תמיכת ערביי הארץ בנאצים. בינתיים  לא בזבז חוסייני את זמנו והסית ללא הרף בשידורים בערבית מתחנת הרדיו בברלין, כשהוא מארגן יחידת "איינזצגרופן" מוסלמית ל"טיפול" ביהודים בשטחים שייכבשו בארץ ובדרך אליה.

אש"ף:

התנועה הלאומית הפלסטינית שהשתתקה עם קום המדינה, הותנעה מחדש ב-1964, עם הקמת "אש"ף. ב-1969 השתלט עליה יאסר ערפאת, קרוב משפחה של המופתי, שדבק בטקטיקה הרצחנית של חוסייני ובאסטרטגיה ארוכת טווח להשמדת ישראל. ערפאת כינה את עצמו "אבו עמאר", שהיה כינוי החיבה הערבי להיטלר.

הקשר האיראני:

עד 1935 נקראה האומה המדינית הפרסית בשם "פרס".

השגריר הפרסי שהוצב ב- 1935 בברלין היה חברו הטוב של הבנקאי הנאמן של היטלר – הלמר שאכט. היסחפותו אחרי רוח הנאציזם הפליגה הרחק מיבשת אירופה והגיעה על לחצרו של השאה, שהתרשם עמוקות מחזיון "מיקומה" המפוקפק של פרס כערש הולדתו של הגזע הארי, כפי שסברו החוקרים הנאצים. השאה לא איחר ושינה את שם מדינתו מפרס לאיראן – מקום התהוות והולדת הגזע הארי, ותלה את מוצא אומתו בשורש הגזע ה'נבחר' שעתיד לשלוט על העולם כולו. מאז ועד היום נקראת המדינה הפרסית בשם איראן. בחוצות טהרן נתלו שלטים "בשמים אללה הוא אדונכם – ועל הארץ אדולף היטלר"

נציגו האישי של היטלר במזרח התיכון הבטיח לערבים הקמת מדינת ענק שתשתרע ממרוקו ועד איראן.