"… רטלין, פרוזאק, קסנקס ודומיהם אושרו לשימוש גם ללא מרשם רופא. על פי דיווחי משרד הבריאות הגריגורי, החלטתה של המועצה העליונה, השוכנת בעמק השווה, נובעת בעיקר מהצורך להקל על החרדות, הדכאונות וחוסר המנוחה הכללי שחשים רוב התושבים לאחר המלחמה הגדולה. חששות העבר מפני תופעות לוואי לתרופות לא היוו שיקול על הפצת החומר להמונים ועל פי דובר משרד הבריאות הגריגורי יש צורך להתמקד בתופעות העיקריות ולטפל בהן. [דובר משרד הבריאות הגירוגורי ממלא את המסך, מישיר את עיניו בעלי הגוון השונה לצופים] "תופעות לוואי", אומר הוא ברוך, "הן התפל וכך זה צריך להישאר. אנו במועצת הגריגורים מטפלים בעיקר."

קליק.

"… מסיבת 'אנשים שורפים ספרים' מספר 45 יוצאת לדרך והיא תיערך בכיכר הקריה החדשה. בואו בהמוניכם עם ספרי הספירה הישנה לערב שיהיה חם אש…"

קליק.

"… התמיכה במועצת הגריגורים ממשיכה לעלות על פי הסקר האחרון של מכון הסקרים של גריגומינה. האש השחורה מצאה את דרכה ליותר מחמישים אחוז מבתי האב וכל זאת בזכות פשטות המסרים ו…."

קליק.

"… סופה של מלחמת הדתות הגדולה חשפה את קטנות האדם אל מול איתני הטבע ועוצם כוחו של האדם – גרגירי חול בעולם סופני. כוח המועצה טמון בהכרתם את הטעות האיומה שסחפה את האנושות כולה אל תוך מערבולת דמים נוראה שחוללה את המלחמה הגדולה, האמונה ב…"

קליק.

קליק.

הטלביזיה כבתה וטרוטמן קם מן הכורסה.

טוביה המתין לו בפתח החדר. הוא הביט בו צופה בערוצי הטלביזיה שנשלטו על ידי הגריגורים ומחשבותיו נדדו לתקופה שבה היה יושב באותה כורסה עם אשתו, חבוקים ומכורבלים צופים בתוכניות אחרות לגמרי.